Usunięto ponad 64 tony azbestu z terenu Gminy Marianowo
Azbest – popularny materiał używany w budownictwie lat 60-90 XX w. – stał się obecnie poważnym problemem z uwagi na jego szkodliwość i zagrożenie dla życia i zdrowia mieszkańców. W Polsce azbest musi zniknąć z dachów do 2032 roku, dlatego od 2015 roku gmina stara się pomóc mieszkańcom w pozbyciu się tego kłopotliwego odpadu, pozyskując dofinansowanie na ten cel z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
W tym roku już po raz czwarty zorganizowano usuwanie wyrobów zawierających azbest wraz z ich utylizacją. Każdy mieszkaniec gminy, który chciał pozbyć się odpadów zawierających azbest, mógł złożyć wniosek o ich demontaż bądź sam odbiór ze swojej nieruchomości. Zbiórka azbestu zakończyła się 30 października 2021 roku. Koszt realizacji projektu wyniósł 57.549,96 zł, z czego dotacja z WFOŚiGW pokryła prawie połowę wysokości zadania: 28.402,78 zł, natomiast brakującą kwotę w wysokości 29.147,18 zł pokryto z budżetu gminy.
W ramach zadania odebrano i przekazano do unieszkodliwienia 64,86 ton azbestu z 30 nieruchomości z terenu naszej gminy, z czego z demontażu pokryć dachowych pochodziło 15,77 ton azbestu. Mieszkańcy naszej gminy nie ponieśli żadnych kosztów w związku
z realizacją przedmiotowego zadania.
Wykonawcą projektu była firma „LOGISTYKA ODPADÓW” Sp. z o.o. z Bielska-Białej, wyłoniona do realizacji zadania w drodze zapytania ofertowego.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!