Wymóg zgłaszania wyrobów azbestowych nakłada ustawa Prawo ochrony środowiska.
Obowiązek przedkładania informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania dotyczy osób fizycznych, niebędących przedsiębiorcami.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r., Nr 8, poz. 31), mieszkańcy zobowiązani są wypełniać odpowiednie zgłoszenie (dokument do pobrania w linku poniżej) i przekazywać je do Urzędu Gminy najpóźniej do 31 stycznia każdego roku.
Dokumenty przekazywać można do urzędu w formie papierowej lub elektronicznie - przez elektroniczną skrzynkę podawczą (ePUAP).
Przypominamy, iż termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032.